Vår story

Magin i det vardagliga förenas med berättarglädje

Wermeland Storytelling grundades i november 2014 för att hjälpa företag och organisationer att bli bättre på att berätta sin historia, i text, media och rörliga bilder. Vi hade sett att konsten att berätta en historia, det vi kan kalla storytelling, blivit en allt viktigare del av marknadsföring i dagens värld (se artikel på Medium). Dessutom identifierade vi att det ofta lades för stort fokus på kanalval och för lite energi på att skapa ett relevant engagerade innehåll. Här såg vi att vårt kunnande inom media och beteendevetenskap kan ge nya perspektiv på storytelling och kommunikationsstrategi – till nytta för alla våra kunder.

Varför Wermeland?

Vårt synsätt på berättande är inspirerat av den värmländska berättartraditionen där magin i det vardagliga förenas med berättarglädje. Vi tror inte heller att det är en slump att flera av Sveriges mest framstående artister och författare är värmländska; Monica Zetterlund, Nils Ferlin, Selma Lagerlöf och Göran Tunström för att nämna några. Behöver ni fler argument? Lyssna då på Monica Zetterlunds “Sakta vi gå genom stan” (extern länk). Läs gärna också mer om vår metod här.

Vilka är vi?

Wermeland Storytelling AB drivs av VD Anders Pettersson och storyteller Erik Malmstig tillsammans med ett starkt produktionsteam inom formgivning, film, foto, text och digital produktion. Anders har mer än 30 års erfarenhet inom marknadsföring och affärsutveckling. Erik har en bakgrund som forskarstudent i sociologi samt mer än 10 års erfarenhet som kreativ projektledare inom webb och media samt är utbildad till ansvarig reklamutgivare. Wermeland Storytelling AB är medlem i Sveriges Kommunikationsbyråer.

Tack vare Wermelands struktur kan rätt team skräddarsys för varje projekt, vilket ger en flexibilitet för dig som kund. Bolaget ägs till 67% av Erik Malmstig och 33% av Anders Pettersson. Vi verkar från vårt kontor i centrala Uppsala, men tar uppdrag över hela Sverige. Ta kontakt med oss så berättar vi mer!

Vårt team består av:

Anders Pettersson, VD

Erik Malmstig, storyteller & ansvarig reklamutgivare

Jennie Sjödin, antropolog/skribent

Kriss Abens, webbutvecklare/formgivare

Tariq Hassan, filmfotograf

Liisa Eelsoo, fotograf