Arbetssätt


Så arbetar vi med storytelling för företag

Det är enkelt att arbeta med oss. Våra kunder tar hjälp av oss på en rad olika sätt. Allt utgår från hur ert behov ser ut. Från vårt kontor i Uppsala hjälper vi kunder med allt från att skriva content, göra video för sociala medier med Storykit till rådgivning inom kommunikation eller ta fram en ny strategi. En bra början är ofta ett möte, en gemensam workshop eller att vår grundare Erik Malmstig intervjuar en nyckelperson hos er. Kontakta oss så tar vi det vidare, eller läs mer nedan.

En illustrativ bild av värdet av logik och kreativitet.

Workshop om storytelling

Om ni vill ha hjälp med avgränsade produktionsuppdrag behöver ni inte läsa längre. Då är det bara att ringa eller mejla oss så börja vi arbeta direkt. Är ni intresserad av ett mer fördjupat samarbete är det en bra idé att läsa vidare. Vi tror mycket på att arbeta strategiskt med all marknadsföring, det gäller också storytelling. Därför föreslår jag generellt att man ska ta fram en strategi för storytelling.

Utifrån en analys av ert varumärke, historia, kultur och affärsmodell tar vi tillsammans med er fram en strategi för hur ni ska arbeta med er storytelling. Med strategin som utgångspunkt kan vi sedan skapa stories och medieproduktioner som ökar engagemanget för ert varumärke och era tjänster eller produkter. I nästa steg kan vi gå djupare och utveckla koncept, grundade i er företagskultur, som på ett nytt sätt paketerar era tjänster/produkter.

Vi hittar det som är intressant i er berättelse

För oss är aldrig berättandet eller storytelling något som ska ske frikopplat från er business. Tvärtom bygger vårt arbetssätt på att med berättande som kommunikationsverktyg stärka ert varumärke och utveckla er affär. Det är det vi kallar affärsdrivande storytelling.

Vårt arbete kan resultera i strategidokument, en förnyad eller utvecklad beskrivning av er företagskultur och värderingar, medieproduktioner så som texter, foto eller filmer till er webbplats eller att vi lyfter fram något av era intressanta case ni har. Ofta har företag en mer intressant verksamhet och historia än de själva förstår. Vi på Wermeland är experter på att lyssna, förstå er verksamhet och hitta rätt nycklar till det som är intressant och viktigt att lyfta fram i er berättelse. Ett bra sätt att börja på är en workshop om storytelling, där vi tillsammans konkret tittar på vad i er berättelse som borde lyftas fram mer.


Boka nu in en workshop om storytelling. Det blir skoj jag lovar!